Històric de Produccions

L'Horta Teatre

Les 3 Porquetes

Infantil
  • 2017
  • Roberto García
  • Idoya Rossi
  • Un espectacle musical per al públic infantil i familiar que posa en escena una sorprenent i divertida revisió del clàssic infantil “Els tres porquets”.

Lil·liput

Infantil
  • 2016
  • Roberto García
  • "Lil·liput" és un conte senzill i poètic. Un univers sonor que es va construint a mesura que avança, que barreja la música en viu amb les aportacions puntuals del públic més xicotet. Un món diminut, molt especial i que, en molts aspectes, és reflex del nostre.

La Guerra dels Mons 2.0

Adult
  • 2015
  • Roberto García
  • Coproducció CulturArts & L'Horta Teatre
  • Com hauria fet Orson Welles “La guerra dels mons” hui dia, a l’era digital, l’era de Youtube, de la saturació informativa i la falsificació de nosaltres mateixos a través de les xarxes socials?

Paraules Majors

Adult
  • 2015
  • Roberto García
  • “Paraules Majors” és una Electoral Road Movie crepuscular i lisèrgica, com correspon a aquests temps crepusculars que anuncien l’adveniment d’una nova era. Dos escoltes d’un important candidat polític viuen el frenesí d’una dura campanya electoral.

El Conte Enrere

Infantil
  • 2014
  • Roberto García
  • Comptar números, comptar històries. Fer el compte enrere del 10 a l'1 és divertit. Contar una història enrere és intrigant. Per què hem arribat fins ací? Quines decisions han provocat aquest final? Fem el conte enrere.

Cyrano de Bergerac

Infantil
  • 2013
  • Roberto García
  • Una producció de L'Horta Teatre per a l'Escalante Centre Teatral
  • Una adaptació del popular Cyrano de Bergerac d'Edmond Rostand. Afrontem aquest clàssic universal actualitzant el seu argument però també mantenint l'essència i els valors de l'obra original. Hem volgut reforçar aquests valors i al mateix temps dotar-los de força teatral barrejant-los amb l'esperit d'aventura, les lluites d'espases, la comèdia i les noves tecnologies.

In Aut

Projecte d'Investigació Escènica sobre l'Autisme
  • 2012
  • Roberto García
  • "In Aut" és un projecte d'investigació tecnològica i escènica que desembocarà en un espectacle interactiu desenvolupat en un espai no teatral a través del qual el públic en general podrà descobrir la dimensió individual, social i existencial de l'autisme.

Show Cost

Adult
  • 2012
  • Roberto García
  • SHOW COST és el penúltim cartutx en la recambra d’un actor que vol continuar fent teatre en els temps que corren i, el que és més quimèric encara, viure d’ell. Per a aconseguir això optarà per abaixar-se els pantalons davant del públic i mostrar la seua arma de seducció massiva: l’humor i la capacitat de desdoblar-se en múltiples personatges a la velocitat del raig.

La Pell de Gallina

Infantil
  • 2011
  • Roberto García
  • La mirada innocent i plena de curiositat d’una xiqueta sobre el món que l’envolta farà que visca tota una sèrie de peripècies en esta faula que barreja l’ancestral tradició del conte oral amb la música i els efectes visuals.

Eufòria

Adult
  • 2010
  • Roberto García
  • EUFÒRIA és un espectacle d'autoajuda col·lectiva on dos actors, en continua interacció amb el públic, tractaran de salvar als espectadors de la depressió en la qual estem immersos per culpa de la crisi econòmica. Per aconseguir això es farà una utilització sorprenent de noves tecnologies, manipulant per exemple el so en directe dels actors i del públic per ser reutilitzat durant la funció.

La volta al dia en 80 mons

Infantil
  • 2009
  • Roberto García
  • Els protagonistes d’esta xicoteta gran aventura necessitaran crear infinitats de mons per trobar el seu vertader món. Un món fascinant que, curiosament, tenien a l’abast de la mà i que, a primera vista, no els semblava res de l’altre món. I és que, de vegades, no cal pegar la volta al món per fer grans descobriments.

Moby Disc

Adult
  • 2008
  • Roberto García
  • SHOW COST és el penúltim cartutx en la recambra d’un actor que vol continuar fent teatre en els temps que corren i, el que és més quimèric encara, viure d’ell. Per a aconseguir això optarà per abaixar-se els pantalons davant del públic i mostrar la seua arma de seducció massiva: l’humor i la capacitat de desdoblar-se en múltiples personatges a la velocitat del raig.

Els Calcetins Perduts

Infantil
  • 2007
  • Juan Pablo Mendiola
  • "Els Calcetins Perduts" ens conta la història del viatge d'Àlex, un xiqeut que vol trobar, cos el que coste, un calcetí que ha perdut. En este viatge descobrirà tot un univers de calcetins, calces, leotards...que li aniran guiant cap a un lloc especial, "el lloc on arriben els calcetins perduts". Però per damunt de tot, el viatge li servirà per a créixer i descobrir-se a si matiex.

La Bella Dorment

Infantil
  • 2006
  • Roberto García
  • Juan Pablo Mendiola
  • Una particular versió del clàssic conte de Charles Perrault "La Bella Dorment". La història coneguda per tots sofrirà més d'un gir inesperat. Una proposta molt visual que barreja diverses tècniques com les arts plàstiques, titelles, música, projeccions, ombres xineses... Un espectacle ple de tendresa i humor que gaudiran tant els adults com els més menuts.

Pica Ratlla Tritura

Adult
  • 2007
  • Roberto García
  • Coproducció Teatres GV & L'Horta Teatre
  • Fica records, fica olors, fica pensaments, fica desitjos, fica plaer, fica el dolor, fica el present, fica't a tu, fica-la a ella, fica el que veus, fica el que t'ensenyen, fica paraules, fotografies, pantalles, fica un xinés, fica tots els xinesos de Pekín... Encara cabem més coses. Moltes més. La nostra ment és com una turmix. Ella ho triturarà tot perquè puguem digerir-ho. El resultat serà una massa que podem anomenar veritat, o mentida, o tristesa, o esperança o supervivència.

Maria Fideus

Infantil
  • 2006
  • Roberto García
  • Maria és una xiqueta capaç d'inventar-se emocionants històries amb objectes de la cuina. Els protagonistes de les seues ficcions són fideus, macarrons, fruites, culleres, gots, coladors... Este matí, Maria compartirà moltes d'estes aventures amb el seu iaio. Mentre ho fa, Maria li contarà un munt d'històries utilitzant algunes de les coses que trobarà per la cuina.

Pelussa, la Intrusa

Infantil
  • 2003
  • Roberto García
  • Pelussa és una larva d'arna que viu dins d'un armari on s'alimenta de roba. Un dia, els habitants de la casa se'n van a viure a un altre lloc. L'armari es queda buit i Pelussa inicia un emocionant viatge a la recerca d'aliment. Durant el viatge es trobarà amb altres insectes com ara Quini, l'arna que menja quinieles, Centeuro, l'arna que menja bitllets, o Corcó, la larva que es menja la fusta dels mobles.

Iglú

Infantil
  • 2002
  • Roberto García
  • Ramón Moreno
  • Nanú i Nané són un matrimoni d'esquimals que s'instal·len en un lloc perdut del Pol Nord esperant el naixement del seu primer bebé. Molt prop d'allí viu una óssa blanca, també embarassada, i una foca molt juganera que provocarà més d'un problema.

Despropòsits

Adult
  • 2001
  • Amparo Vayá
  • Laura Useleti
  • 3 actrius, 6 situacions, i 18 dones en unes històries aparentment quotidianes. Unes històries aparentment quotidianes, uns propòsits aparentment molt raonables, però en els quals la imaginació, la fantasia, els somnis, els desitjos, allò que sempre volem dir i fer, pesaran més que la realitat mateixa. Tot un despropòsit!

Miss Ceuta

Adult
  • 2001
  • Roberto García
  • Coproducció Teatres GV & L'Horta Teatre
  • Miss Ceuta no arribarà mai a ser Miss Espanya. I encara que tot el món fa anys que intenta descobrir el perquè de tan greu injustícia, hem de dir que no hi ha un perquè. És així i punt. El món està mal fet. Per tant, que lluny està el paradís de tots nosaltres! I que lluny està el centre de la perifèria!

Les Tres Porquetes

Infantil
  • 2001
  • Roberto García
  • Ja està ací l’estiu i les tres porquetes esperen impacients l’arribada a la ciutat de Ricco, el cantant més ferotge i atractiu del firmament musical. Les tres aniran al concert d’este llop disposades a ballar com a boges i lluir els seus cossos serrans. Però el que encara no saben és que el seu ídol ha vingut amb fam, amb molta fam. “Les Tres Porquetes” és una versió lliure i actualitzada del conte popular. Una comèdia musical fresca i salvatge que alimentarà el vostre esperit, i potser també el vostre estómac.

Follow-me

Adult
  • 2000
  • Roberto García
  • Desgraciadament, ser estimat per altres no és un dret que estiga en cap constitució ni reglament esportiu. Així i tot, és una necessitat vital en la nostra existència. "Follow-me" és una comèdia anti-romàntica on un taxista un poc tímid exigeix ser estimat per una cambrera de llengua esmolada. I ho fa d'una manera poc convencional. Als documentals de National Geographic es diu que les conseqüències d'alterar l'ordre natural són imprevisibles. Potser això siga cert, i no només a la selva amazònica.

Àngel

Infantil
  • 1999
  • Juli Disla
  • Imma Sancho
  • Àngel, avorrit de la pau eterna i celestial, intenta convéncer Angelet, el seu amic del cel, per a baixar a la terra i jugar a un joc que ell considera molt divertit: discutir. En la terra es trobarà amb Pere i Clara, dos amics amb els quals aprendrà que discutir no és tan divertit com ell creia, però que és una manera de relacionar-se amb els humans.

Souvenir

Adult
  • 1998
  • Ximo Llorens Baena
  • Juli Cantó i Joan Miquel Reig
  • Coproducció La Dependent & L'Horta Teatre
  • Souvenir significa record. Una família. Tres generacions de treballadors. Tres maneres de veure la vida. Una vida que guarden al seu àlbum de fotos. Primer en blanc i negre, després en color. Foms i alguna Polaroid. Quants aniversaris, Diumenges de Rams, estius a la platja. Semblen les mateixes cares amb diferents decorats. Sembla que el món no avança, només gira. Aquestos personatges ens duran amb ells al llarg del seu viatge per les últimes estacions abans d'arribar a París. No patiu, que ací tenim el vostre souvenir.

Merlí i el jove Artús

Infantil
  • 1997
  • Carles Pons
  • Imma Sancho
  • Coproducció Escalante Centre Teatral & L'Horta Teatre
  • Quan mor el Rei Uther, les lluites pel poder arrasen Anglaterra. Tots creuen que el rei no ha deixat descendència perquè un incendi posà fi a la vida del seu únic fill quan era acabat de nàixer. Però Merlí el salvà de les flames. Setze anys després, nobles i cavallers, celebren un torneig a Canterbury amb el propòsit de trobar una sortida a tan caòtica situació. Artús acudeix i allí coneixerà a Lancelot, Morgana i Ginebra de la qual quedarà profundament enamorat.

Beatrius

Adult
  • 1996
  • Pasqual Alapont
  • Imma Sancho
  • Coproducció La Dependent & L'Horta Teatre
  • Sempre mentim. De vegades per a preservar la calma d'aquells que ens estimen i, quasi sempre, per por a manifestar les més íntimes passions, però sempre mentim. Un dia potser s'òbriga una mínima fissura, un raig de llum, que ni tan sols totes les nostres mentides poden tapar.

Amparín Fartons, la fallera que canta i balla

Adult
  • 1996
  • Creació Col·lectiva
  • Bernat Ripoll
  • Les peripècies d'una mare tossuda que vol fer de la seua filla una estrela de la cançó. "Ens diuen que el mercat està en decadència, que el sainet no ven i que açò ja no és el que era, que de "bolos"...res, que de festes...res, que en som massa, però que com els actors no cobrem que això no té importància. Però en el moment que esta criatura xafe un escenari, "se la rifan como a un pernil serrano. Mosatros lo único que necesitamos es un representante que consiga contratos. Que el servei el posa Concha Fartons que un atra cosa no, però pensar pensa molt!!".

Llegenda de Bandoler

Infantil
  • 1994
  • Eduard Zamanillo
  • Imma Sancho
  • Bandoler era un lladre que, com quasi sempre ocorre, furtava els rics per a donar-ho tot als pobres. Una nit, fugint dels guardes, entrà en l'habitació d'una xiqueta que li regalà un llibre. Quan obrí el llibre, Bandoler entrà en un món d'herois, de dames, de catifes màgiques, de bruixes... un món on la seua pròpia vida semblava una llegenda plena de màgia.

Nit i Dia

Adult
  • 1993
  • Carles Alberola i Ferran Torrent
  • Carles Alberola
  • Coproducció Centre Dramàtic de la GV & L'Horta Teatre
  • Joan, un escriptor televisiu d'èxit, està a punt d'abandonar tot allò que fins ara ha estat la seua vida sentimental i professional a causa d'altra gent i de nous projectes que, sense adonar-se'n, el catapultaran a convertir-se, al cap i a la fi, en una persona diferent. Davant d'aquesta possibilitat, ell mateix, o millor dit, allò que habita al seu món interior i que es resisteix a deixar de fer-ho, va al seu encontre per tal d'aclarir comptes i arribar a un acord amb ell.

O Tu o Res

Adult
  • 1991
  • Ferran Torrent i Carles Alberola
  • Carles Alberola
  • Inequívocament necessitem de la memòria per a viure. La nostra dependència d'ella ens afebleix fins a l'extrem de manipular-la diàriament, edulcorant el seu record per a així poder construir, sobre la mentida, una realitat present concorde al nostre desig, una realitat on, vulguem o no, cohabiten passat i futur. Davant la mort d'una dona, dos amics rememoren moments de la seua vida amb ella al llarg de les seues trajectòries professionals al món de l'espectacle.

Viu com vulgues

Adult
  • 1988
  • Carles Alberola i Alfred Picó
  • Carles Alberola
  • Una vegada, un amic em va contar la història d'un viatge. Li la vaig escoltar diverses vegades, sempre diferent i sempre la mateixa història. Gaudia contant-la perquè, en definitiva, se la contava a ell mateix i això era, precisament, allò que més li agradava. Era, doncs, un exercici vanitós. Però era alguna cosa més, com juntar allò somniat, allò viscut i allò imaginat en un mateix plànol, sense saber, ni voler distingir, una cosa de l'altra. Una vegada, la història d'un viatge em contà un amic meu.

Trifània

Adult
  • 1987
  • Manuel Molins
  • Leopoldo García Aranda
  • "Trifània o els miracles de la cort" és un apropòsit: un paper fer a posta i amb unes limitacions i condicionants ben concrets. Una proposta d'espectacle per al Grup de Teatre L'Horta amb elements saineters fins i tot fregant el punt de la farsa. "Trifània" no és res més ni res menys que un embolic dins d'un altre embolic a propòsit d'un gran embolic dins d'un altre...

La pau (retorna a Atenes)

Adult
  • 1985
  • Rodolf Sirera
  • Alejandro A. Jornet
  • "La Pau (retorna a Atenes)" és una comèdia musical que té una unitat en la seua vessant teatral i hem volgut portar a la banda sonora i les cançons eixa mateixa unitat, intentant superar l’efecte d’una música no integrada en l’obra i entesa com una simple successió de números musicals. La música té Ia mateixa línia que l’obra, dintre d’una estètica postmoderna amb la utilització de sintetitzador en una línia tecno-funky.

Llegenda de Bandoler

Infantil
  • 1984
  • Eduard Zamanillo
  • Ximo Vidal Mora
  • Bandoler era un lladre que, com quasi sempre ocorre, furtava els rics per a donar-ho tot als pobres. Una nit, fugint dels guardes, entrà en l'habitació d'una xiqueta que li regalà un llibre. Quan obrí el llibre, Bandoler entrà en un món d'herois, de dames, de catifes màgiques, de bruixes... un món on la seua pròpia vida semblava una llegenda plena de màgia.

Bloody Mary Show

Adult
  • 1983
  • Rodolf Sirera
  • Juli Leal
  • Bloody Mary és sensual, temptadora. Bloody Mary és sorprenent, torbadora. Bloody Mary arribarà just a l’hora i ella ens mostrarà el camí que ens durà tots a la fi a la pau eterna. Pot ser esperpèntic el teatre de cabaret? “Bloody Mary Show” ens demostra que sí quan la rialla, la diversió, és estroncada –a voltes cruelment– per l’omnipresència de la mort.

El gran Claus i el xicotet Claus

Infantil
  • 1982
  • François Salvaing
  • Josep R. Marí
  • En aquest conte, Andersen, allà pels anys 1830, ens parlava de tot allò que normalment s'amagava a les criatures de les narracions infantils, diguem "normals". Globalment ens presenta una visió realista de la nostra societat, tot i que no falten els elements fantàstics i màgics al llarg del relat.

A les 20 hores futbol

Adult
  • 1981
  • Josep Maria Carandell. Adaptació: Grup de Teatre L'Horta
  • Direcció Col·lectiva
  • El "ménage à trois" ideològic entre un futbolista fanàtic, un militant d'un partit d'esquerres (no menys fanàtic) i un ama de casa, és un còctel en el qual, el somriure de l'espectador i la reflexió davant situacions tant grolleres com reals, explota a cada minut.

El Tren de Cristall

Adult
  • 1980
  • Agustí Bartra
  • Direcció Col·lectiva
  • “El tren de cristall” ens conta la història de Gregori Samsa –un viatjant de comerç–, que al despertar-se un matí, es veu convertit en un horrible insecte. Aquesta insòlita situació li permetrà analitzar el que ha estat el seu passat. L’anàlisi de l’estructura familiar, les relacions de treball i l’amor, seran els tres focus centrals de les seues reflexiones. Una adaptació teatral de “La metamorfosi” de Kafka.

Somni

Adult
  • 1980
  • Creació Col·lectiva Grup de Teatre L'Horta
  • Eduard Zamanillo

Amparín Fartons, la fallera que canta i balla

Adult
  • 1979
  • Creació Col·lectiva
  • Direcció Col·lectiva
  • Les peripècies d'una mare tossuda que vol fer de la seua filla una estrela de la cançó. "Ens diuen que el mercat està en decadència, que el sainet no ven i que açò ja no és el que era, que de "bolos"...res, que de festes...res, que en som massa, però que com els actors no cobrem que això no té importància. Però en el moment que esta criatura xafe un escenari, "se la rifan como a un pernil serrano. Mosatros lo único que necesitamos es un representante que consiga contratos. Que el servei el posa Concha Fartons que un atra cosa no, però pensar pensa molt!!".

Supertot

Infantil
  • 1978
  • Josep M. Benet i Jornet
  • Direcció Col·lectiva
  • Supertot, un heroi amb poders sobrenaturals, ha estat creat per mister Jones. Porta una doble vida de periodista i superheroi, està enamorat de Gladys i rivalitza pel seu amor amb Jimmy, un company de feina. La ciutat està atemorida per les accions de la malèfica secta del Gran Drac i Supertot és l'encarregat de destruir-la i fer justícia. Però ell no sap que, en realitat, mister Jones és el cap d'aquesta secta.

Mai tan lluny de la realitat ni tan prop de la plaça del Cabdill

Adult
  • 1977
  • Creació Col·lectiva
  • Direcció Col·lectiva
  • “Mai tan lluny de la realitat ni tan prop de la plaça del cabdill”. El pas següent va ser crear una obra amb textos propis. "Mai tan lluny de la realitat ni tan prop de la plaça del cabdil" va ser una creació col·lectiva que s'estrenà el 12 de març de 1977 en l'Associació de Veïns Devesa de la Font de Sant Lluís (València), amb la qual recorreguérem gran part del País Valencià durant els tres anys següents.

La petita història d'un home qualsevol

Adult
  • 1975
  • Ramon Gomis
  • L'Horta Teatre
  • En Ramon i la Maria són un matrimoni que viuen en un poble agrícola. Com que és una mala anyada per als llauradors, com que la Maria està embarassada del primer fill i com que a més a més ha de carregar amb les despeses que genera la sogra vella i malaltissa, el Ramon viu amb l'angoixa de no tindre diners suficients per a subsistir. Enmig d'aquesta situació desesperada, sense trobar ningú que puga ajudar-lo, un infart posarà fi sobtadament a la seua vida, deixant la Maria vídua, sense recursos econòmics i amb un fill a punt de nàixer.

La butaca màgica

Adult
  • 1974
  • Anton Txékhov
  • L'Horta Teatre

@lhortateatre